Julepermisjonen 2014

Nå er jula godt over, og vi er allerede inne i et nytt år! Det var mye jeg ønsket å skrive, mye jeg ønsket å dele før 2014 var over. Men det ble ikke sånn, og det gjør i grunn ingenting. Få ting kan planlegges med meg, og på grunn av ulykka var det viktigste for meg å bli bra nok sånn at jeg kunne få bake til jul og gjøre de andre viktige tingene som var planlagt.

Jeg fikk bake til jul, og tro meg jeg har bakt! Jeg har hatt god bakehjelp, og resultatet av det hele ble supert. Ettersom dette ville være min første jul uten å kunne spise, så ønsket jeg å likevel kunne ta del i noe. Derfor tok jeg meg av bakingen, og fylte opp Norgesglass etter Norgesglass og kakebokser som mamma tok med hit. Fudge, to sorter sjokoladetrøfler, kransekakecookies, Graham cookies, Vanilla Wafers, nougat, krokan. Jeg er glad jeg fikk til alt!

I fjor kom jeg hjem til jul liggende i ambulanse,- i år kom jeg hjem sittende i rullestolen i taxi. For en god måte å dra hjem på! Pleieren som fulgte meg og jeg, fikk være vitne til de fantastiske perlemorsskyene som viste seg 22.desember. Da vi kom opp mot Sollihøgda – ut av tåka – hadde vi en fantastisk utsikt over fjellene, fjorden som dampet tåke, den oransje himmelen som omkranset fjellene, og over det hele som prikken over i’en; perlemorsskyer. Skyer som fargerike oljeflekker på mørk asfalt. Heldigvis var kameraet mitt kommet hjem allerede, så storebroren min tok bilder for meg med det også, for vinduene i taxien var ikke akkurat rene. Et sjeldent syn. Kunne det bli bedre på en tur hjem til jul?

Det var fantastisk godt å være hjemme i jula. Kos med verdens beste mamma og storebror.Den varme, fine stua. Peisen. Det fineste juletreet med akkurat passe mye pynt – som vi liker det. Det har vært rolige og fine dager, med filmkos og seriekos. Downton Abbey’s julespesial kan sies å ha vært et av julas høydepunkter! Hele matsituasjonen var mye verre enn jeg kunne forestilt meg, og gjorde fysisk vondt til tider. Jeg kjente et sinne boble, hadde lyst til å kaste noe i veggen, så fortvilelse, og så var jeg kvalm. Det er mye tyngre enn man kan forestille seg. Men sett bort i fra det var dette en strålende jul, og det var så godt å få være hjemme. Fjerde permisjonen. Jeg fikk komme hjem til jul i år også, og akkurat det tok vi ikke som en selvfølge, med det året som hadde vært. Det har vært deilig med gode, late dager i det trygge hjemmet mitt. Lese boka jeg fikk i julestrømpen i senga på rommet mitt, nyte. Jeg har til og med fått dusje på det nye, tilrettelagte badet mitt (vårt)!

Det var en god jul, og det håper jeg dere har hatt også. I tillegg vil jeg ønske dere alle et riktig godt nytt år og takke for at dere følger meg. Takk for at dere står ved siden av meg og for at dere tar til dere, og deler, historien min. Takk for at jeg får være en stemme! Jeg er evig glad for at 2014 er over, og jeg skulle ønske at jeg aldri hadde måttet leve gjennom et slikt år, men jeg kom meg ut på andre siden! Jeg kom meg gjennom alle de alvorlige periodene, jeg klarte meg.

I stedet for å skrive mer, skal jeg heller dele bilder fra jula. Dere kan også se bilder på instagram.

Blomster fra jobben! Rørt! De kom levert på døra da jeg kom hjem. Fantastisk heldig som får ha praksisplass hos NAV Arbeidslivssenter Akershus.


Jeg trodde at jeg kom til å gå glipp av julestrømpe i år siden ikke kan spise, men jeg fikk meg en veldig fin overraskelse. Julestrømpen var fylt med bok, maling, pensler og masse andre hobbyting!



 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg